Gebruikt voor schulden.

4 oktober 2021



Voor de zoveelste maand op rij doen Tsjechische populistische politici, in hun verlangen om zoveel mogelijk zetels terug te winnen, wat ze beloofd hebben. Honderden miljoenen dollarsvliegen al maanden het raam uit. En ze zullen blijven vliegen. Want hoewel de staat een ernstig tekort heeft, is er nog steeds geld voor. Op dit moment waarschijnlijk dankzij Tsjechische bedelaars die obligaties kopen en de regering geld geven om uit te geven.
dieslová lokomotiva

In de afgelopen maanden hebben onze machthebbers ongekende subsidies gegeven voor het openbaar vervoer voor ouderen en jongeren: studenten onder de 26 en ouderen boven de 65 kunnen voor de gebruikelijke prijs met treinen en bussen rijden op de nationale regionale langeafstandsroutes, het geïntegreerde vervoerssysteem en de openbaar vervoerstrajecten naar de stadsgrenzen. Alleen al in november heeft de staat 488,3 miljoen Zweedse kronen uitgegeven om studenten onder de 26 en ouderen boven de 65 in staat te stellen om met treinen en bussen te reizen op nationale regionale langeafstandsroutes, het geïntegreerde vervoerssysteem en openbaarvervoersroutes naar de stadsgrenzen voor een kwart van het gebruikelijke tarief. Dit is minder dan in oktober, toen de staat 512 miljoen SEK moest uitgeven.
zkřížené kolejnice

In totaal werd 1,46 miljard SEKuit de staatskas gesmeten in het eerste kwartaal van deze corruptie van jonge en oude kiezers.

In het bijzonder de Tsjechische Spoorwegen zouden zijn geholpen door de eerder genoemde subsidies, die in de eerste drie maanden meer dan 657 miljoen SEK bedroegen, 207,5 miljoen SEK in november, RegioJet ook 29 miljoen SEK in november, Arriva Morava 16,8 miljoen kronen, Leo Express bijna 9 miljoen, GW Train Regio meer dan 500 000, Arriva City meer dan 15 miljoen en Student Agency bijna hetzelfde.
stará lokomotiva

Hoewel het niet zo klinkt, worden we eigenlijk alleen maar getroost door deze informatie. Dat komt omdat wat het publiek waarschijnlijk het meest vreesde – overbevolking – zich in werkelijkheid niet heeft voorgedaan. Het is waar dat sommige routes al lang voor de vakantie waren uitverkocht en er gewoon geen gegadigden waren, maar verder zijn ze niet overvol geweest. Dit komt omdat de subsidie het aantal passagiers slechts met \’1%\’ heeft verhoogd. Ik weet niet hoe terecht dat is. Want op dit moment zijn we net voorbij de slechtste tijd van het jaar, waarin mensen niet veel uit willen gaan, en de ideale tijd voor gepensioneerden om te reizen moet nog komen. En dit is het moment waarop de zaak echt begint te stinken, wanneer alles om je heen begint te stinken . Gesubsidieerde mensen gaan goedkoop op reis, de staat betaalt en betaalt. Dat wil zeggen, niet de staat, maar alle burgers die gedwongen worden om belasting te betalen.

Maar dat is het probleem niet. Want dat is al vergeten. Het is het feit dat we de kiezersstemmen van de bevoorrechte delen van de bevolking hebben gekocht tegen een aanzienlijk hogere prijs. Die prijs moeten we allemaal uit onze eigen zak betalen.

.